Nu kan du snart glæde dig til FALCKEN nr. 3, hvor vi bl.a. præsenterer de to nye i PF-bestyrelsen, kigger tilbage på en velbesøgt Falckdag, formidler et lille hjertesuk fra Feriehusudvalget og fortæller om to seje pionerer for kvindelige brandfolk.

Du kan også læse den her 
Ekstraordinær generalforsamling d. 2 november 2024.

Af hensyn til bestilling af forplejning, meget gerne kontakt os på mail: FP@falckpf.dk eller tlf 66192045 mellem kl 09 og 14, så vi får bestilt til alle, senest d. 18/10 2024.

Uddybning, Motivation og Historik vedr. De 2 fremsendte forslag til den ordinære generalforsamling d. 4 maj 2024, som ønskes behandlet på ekstraordinær generalforsamling d. 2 november 2024.

Forslag 1:
Forslagsstiller, fhv. afdelingsleder, Allan Sørensen.

Falck Danmark A/S skal fremover ikke længere afholde lønudgiften til Falcks Personaleforenings ansatte i sekretariatet. I stedet skal foreningen selv fremover, som man gjorde indtil marts 2019, afholde lønudgifterne.

Uddybet begrundelse for forslag 1.
Lidt Historik:
På et møde i København 26.03.2019 fremlagde ledelsen i Falck Danmark A/S, at man fremover ville afholde lønudgifterne til foreningens personale for at lette administrationen.
(12 afregninger om året til personaleforeningen) som på daværende selv afholdt denne udgift. Denne beslutning blev taget uden hensyntagen til daværende aftale med Falck og Falcks personaleforening som ligger i (HSU) Hovedsamarbejdsudvalget i Falck (se bilag) punkt 7.
HSU-aftalen er på intet tidspunkt ændret siden den blev indgået i 1999.

Motivation:
Dette har afstedført, at Falck Danmark A/S i 2023 pludselig følte sig berettiget til at blande sig i Personaleforeningens økonomiske anliggender, blandt andet ved at presse den siddende bestyrelse til nedskæringer af personale på Falcks Personaleforenings sekretariat.
Dette har så medført at Personaleforeningen ikke som før 2019, er i stand til at disponerer og fungere som en selvstændig forening over både økonomi og ved ansættelse/afskedigelser.
Jeg håber inderligt, at man på denne generalforsamling vil stemme dette forslag igennem til gavn for Falcks Personaleforenings fremtidige og selvstændige virke.



Forslag 2:
Forslagsstiller, fhv. ambulancebehandler, John Albrektsen.

Et ønske om repræsentation af et medlem fra de samlede Falck veteranklubber i Falcks Personaleforenings bestyrelse.

Motivation:
Veteranklubberne har i forvejen et tæt samarbejde med Falcks Personaleforening og er et stort aktiv og supplement til de samlede aktiviteter der skal tilgodese både aktive og pensionerede medlemmer. Endvidere repræsenterer Veteran Klubbernes medlemmer ca. 25 % af de samlede medlemmer af Falcks Personaleforening.

Se indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling - klik her

Sikkerhedsinformation
Vi oplever desværre at it-kriminelle finder vores bestyrelses medlemmers navne og mailadresser her på hjemmesiden og sender mails, der ser ud til at komme fra os. I disse mails opfordres man til at oprette gavekort - købekort eller udlevere kortoplysninger. For god ordens skyld skal vi oplyse, at vi ALDRIG vil bede jer udlevere disse ting - og disse mails kommer ikke fra os.
Ekstraordinær generalforsamling d. 2 november 2024.

Af hensyn til bestilling af forplejning, meget gerne kontakt os på mail: FP@falckpf.dk eller tlf 66192045 mellem kl 09 og 14, så vi får bestilt til alle, senest d. 18/10 2024.

Uddybning, Motivation og Historik vedr. De 2 fremsendte forslag til den ordinære generalforsamling d. 4 maj 2024, som ønskes behandlet på ekstraordinær generalforsamling d. 2 november 2024.

Forslag 1:
Forslagsstiller, fhv. afdelingsleder, Allan Sørensen.

Falck Danmark A/S skal fremover ikke længere afholde lønudgiften til Falcks Personaleforenings ansatte i sekretariatet. I stedet skal foreningen selv fremover, som man gjorde indtil marts 2019, afholde lønudgifterne.

Uddybet begrundelse for forslag 1.
Lidt Historik:
På et møde i København 26.03.2019 fremlagde ledelsen i Falck Danmark A/S, at man fremover ville afholde lønudgifterne til foreningens personale for at lette administrationen.
(12 afregninger om året til personaleforeningen) som på daværende selv afholdt denne udgift. Denne beslutning blev taget uden hensyntagen til daværende aftale med Falck og Falcks personaleforening som ligger i (HSU) Hovedsamarbejdsudvalget i Falck (se bilag) punkt 7.
HSU-aftalen er på intet tidspunkt ændret siden den blev indgået i 1999.

Motivation:
Dette har afstedført, at Falck Danmark A/S i 2023 pludselig følte sig berettiget til at blande sig i Personaleforeningens økonomiske anliggender, blandt andet ved at presse den siddende bestyrelse til nedskæringer af personale på Falcks Personaleforenings sekretariat.
Dette har så medført at Personaleforeningen ikke som før 2019, er i stand til at disponerer og fungere som en selvstændig forening over både økonomi og ved ansættelse/afskedigelser.
Jeg håber inderligt, at man på denne generalforsamling vil stemme dette forslag igennem til gavn for Falcks Personaleforenings fremtidige og selvstændige virke.



Forslag 2:
Forslagsstiller, fhv. ambulancebehandler, John Albrektsen.

Et ønske om repræsentation af et medlem fra de samlede Falck veteranklubber i Falcks Personaleforenings bestyrelse.

Motivation:
Veteranklubberne har i forvejen et tæt samarbejde med Falcks Personaleforening og er et stort aktiv og supplement til de samlede aktiviteter der skal tilgodese både aktive og pensionerede medlemmer. Endvidere repræsenterer Veteran Klubbernes medlemmer ca. 25 % af de samlede medlemmer af Falcks Personaleforening.

Se indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling - klik her

Sikkerhedsinformation
Vi oplever desværre at it-kriminelle finder vores bestyrelses medlemmers navne og mailadresser her på hjemmesiden og sender mails, der ser ud til at komme fra os. I disse mails opfordres man til at oprette gavekort - købekort eller udlevere kortoplysninger. For god ordens skyld skal vi oplyse, at vi ALDRIG vil bede jer udlevere disse ting - og disse mails kommer ikke fra os.
Velkommen til
FALCKS PERSONALEFORENING's hjemmeside. Klik på MENU for at navigere rundt på siden



Copyright. 2016.

FALCKS PERSONALEFORENING · Sivlandvænget 2 · 5260 Odense S · Telefon 66 19 20 45 · fp@falckpf.dk